Nye forældre

Når I har valgt at sige ja tak til en plads i vuggestuen Æblehaven, vil i en måneds tid før opstart, modtage en velkomstfolder. I vil også modtage lidt information om jeres første tid i vuggestuen. For nogle forældre er vuggestuelivet ikke noget nyt, men for andre forældre er det. Derfor er det vigtigt for os, at I forældre føler jer trygge. Det er ikke kun jeres barns første tid i vuggestuen - og derfor ligger vi meget energi i det gode forældresamarbejde.

Når i har modtaget information, er det jer der skal kontakte stuen. I skal ringe ned og aftale nærmere om præcis opstartsdato mm.

Når I har fået plads hos os, tilbyder vi desuden legestuebesøg i ugerne op til start. I aftaler med stuens personale hvornår det passer ind i stuens rytme. Vi skal nemlig huske, at der går op til 11 andre børn på stuen, og deres hverdag skal forstyrres mindst muligt.

Inden opstart skal vi have en opstartssamtale. Den holder vi enten hos os i vores mødelokale, eller igennem telefonen. Her vil vi gerne høre hvordan jeres tid fra fødsel til nu er gået. Er der noget vi skal være særlige opmærksomme på, hvordan er jeres barns søvnrytmer, madvaner mm.

Hele denne proces før opstart er vigtig, så vi har de bedste forudsætninger for at gøre den første tid i vuggestue så god som mulig.

Der vil være en primær-voksen der står for kontakten til jer og jeres barn. Men kun så længe det er nødvendigt. Vi vil nemlig gerne have at jeres barn bliver tryg ved de 2 andre på stuen også. Så når vi vurderer at det er tid, vil barnet også være sammen med de andre voksne.

Når modtagelses-processen er 6-8 uger henne, vil vi stikke hovederne sammen med jer - for at drøfte om alt nu er som det skal være. Typisk vil i efter denne snak, opleve lidt mindre information end ellers. Her vil i kunne læse om barnets dag i dagbøgerne der laves på stuen.

Det er meget vigtigt for os, at i som forældre ved, at der altid er mulighed for et møde med stuens personale. Vi vil bare ikke tale hen over hovederne på børnene, og derfor skal det planlægges. Men ingen forældre skal gå og brænde inde med spørgsmål - eller måske opleve tvivl.  Så skulle der være noget - så kontakt stuens personale, og aftal et møde.

velkomstfolder 22.pdf

Shape Created with Sketch.