sygdom

Vi modtager ikke syge børn i Æblehaven.

På barnets stue er der op til 11 andre børn. Derfor er der flere grunde til at det er vigtigt at holde dit barn hjemme når det ikke er på toppen:

1. Når der er 3 personaler til 12 børn i alt, er der ikke ressourcer til at en personale går fra, for at passe et sygt barn.

2. Når man er sammen med andre, er der betydelig risiko for at smitte hinanden - både børn og voksne.

3. Det er ikke rart for et barn at være i vuggestue når man ikke er frisk.

Når vi taler om sygdom - betyder det ikke at man skal have 40 i feber. Det kan være man er ved at få tænder, eller har ondt i maven eller man er massivt forkølet.

Nogen gange oplever vi at vi skal ringe børn hjem, fordi de ikke kan klare en hel dag i vuggestuen. Her er det vigtigt at man er opmærksom på at have opdateret sine oplysninger på Aula, så vi kan få fat på jer.

Nogle forældre oplever at deres barn vil blive lidt mere frisk når det kommer hjem. Det er ofte fordi det er lidt lettere at være sløj i hjemmelige omgivelser. Vi anbefaler et feberfrit døgn hjemme før barnet kommer tilbage i institution igen.