mobiltelefon

I Æblehaven bruger vi mobiltelefoner på stuerne. Det er pædagogernes redskab til at skrive dagbog, sende billeder og kommunikere med jer forældre.

Har man brug for at give en besked til personalet på ens barns stue, kan man sende en sms eller benytte sig af AULA. Kræver man et svar må man ringe. Personalet skal ikke sidde og sms'e med forældre.

Forældre skal have deres telefon på lydløs når de kommer ind i vuggestuen. Skal man tale i telefon, skal det være inden man går ind, eller når man er ude igen.

Vi kan godt forstå at man får lyst til at tage et billede af sit barn i vuggestuen. Men man må altså ikke. Der er nogle børn der ikke har fotofuldmagt, som kan snige sig med på sådan et billede - og for at dette ikke sker, har vi valgt at have den regel om at telefonen skal blive i lommen. Til gengæld forsøger vi at tage billeder i ugens løb, som sendes via Aula.